Wifi DiGodam - Cara Mengesannya



Too common these days. Itulah sebenarnya situasi sekarang. Best bro dapat wifi free ni, boleh download movie banyak2. Jiran yang membayar tu lah yang menanggung seksa.  Jadi bagaimana cara untuk mengesan wifi digodam. Terdapat pelbagai cara yang boleh digunakan, tapi Rojak nak share yang mudah jer.

1. Periksa Modem/RouterAnda

Ada 2 cara disini yang boleh kita gunakan. Pertama korang disconnect semua device yang sedang digunakkan. Lepas tu korang tengok lampu indicator di modem tu. Kalau masih berkelip, maknanya masih ada pengguna,



Kedua korang login modem, Tengok di bahagian Device List. Kat mana letaknya menu device list bergantung kepada jenis modem korang. Kalau ada device selain dari device anda, terima kasih kerana anda seorang jiran yang  baik hati. Kita boleh disconnectkan user tersebut dari sini.

2. Cara Terbaik

Korang download software ni, Who Is On My Wifi. Percuma jer software ni. Yang best software ni, user newbie akan kelihatan seperti pro. Kita boleh block, boleh set range IP secara manual. Dan yang penting ianya user friendly.


Nak try, download di SINI

Password : rojakdotcomdotmy

2 Komentar untuk "Wifi DiGodam - Cara Mengesannya"

Wah hebat. Nak cuba cara kedua tu..hehe

Sila cuba bro, nanti bgtau mcm mana resultnya.

Back To Top